fredag 6 februari 2009

Australia Zoo!

Foton langre ner pa sidan.

En dag pa Australia zoo! Alla har ni nog satt eller atminstone hort om Steve Irwin, the
crocodilehunter. Han har vuxit upp med det har zoo:t och det ar hans drom som nu ar dar.
Sorgligt nog gick han bort for 2 ar sen, han blev da stucken av en stingrockas giftiga svans.
Han som korde bussen jag akte med, Chris, han kande Steve och det tog lang tid efter hans dod
innan han kunde skratta at hans dokumentarer osv igen. Tank er for barnen som da var typ 3 och 7,
de ser sin pappa overallt, i tidingar, pa tv, pa planscher, svart att forsta att han ar borta da.

Nu ar hans 10ariga dotter ansiktet utat och hans fru tar alla stora beslut om t.ex. planer
pa att expandera parken till att bli en storsta av sitt slag i varlden. Vi fick se en del av
den mark som nu anvands for fullt for att bygga ut parken.
Dotterna ar 10 ar men har visst en egen tv-show har i Australien och allt.
Ett valdigt stort zoo kan jag saga!
Jag har sett otroligt manga olika sorters djur och jag har gatt omkring med ett paraply
pga min solbranna. Det harligaste var att mata kangrus och halla i koalor! Sem exakt vad
alla konstiga djurnamn var kommer jag inte ihag. Tigrarna va coola och de hade massa olika
sorters alligatorer\krokodiler (called crocs). Men dock var jag besviken pa krokodilshowen.
Det var bara en krokodil som visade upp hur han hoppade efter mat nagra ganger.
Jag fick en del bra filmer och foton pa lite av varje. Jag lagger upp nagra foton jag gillar. Fotot med den stora krokodilen ar en "fake krokodil", men det
finns sa stora pa riktigt. Det va jatte mysigt att halla i en koala!! Jag matade massa
kangrus men just den vita var min favorit. Har over 100 fler foton men det far racka for now!

Jag faller (peelar) hud efter brannan sa jag haller mig pa det har hostelet i 2 natter till.
Det skulle va 2 natter totalt fran borjan men har nu blivit 5 natter. Det lutar mot att jag
i borjan av nasta vecka drar mig lite norrut for att aka pa en self drive-tur pa Frazer island.
Da ar man runt 10 pers i en stor jeep och sa aker man omkring pa on och campar i talt och lagar
mat i stormkok kan jag tanka mig. Det ska bli spannande att aka sjalv, hoppas de jag aker med ar
schyssta. Har dock inte helt bestamt om jag ska till frazer, men de jag pratat med sager att man
inte far missa det nar man ar har i Aussie =)
kram pa er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar