tisdag 10 mars 2009

SKYDIVE och Glaciarbestigning!

Igar tisdag gick jag en laaang (8 h) glaciarbestigning pa Franz Josef Glacier i blasigt regnvader, men det var andra valdigt haftig upplevelse. Trott i kroppen var jag dock efterat men da gick jag till en utomhus "hot tub" som hostelet hade, heeelt underbart, satt dar i en timma tills jag var ett russin hela jag=P


Imorse hoppade jag fallskarm over Fox glaciar, valdigt haftigt och vackert att se snobelagda berg och en pagaende soluppgang. Jag hade pa mig 4 lager trojor och 2 lager byxor, det var riktigt kallt, sakert runt nollgradigt nar jag hoppade (12000 feet var det, antar att det ar tyo 400m?) I alla fall en av de basta sakerna jag gjort i mitt LIV, va inte alls nervos heller, ska definitivt gora om det!!!!


























































































































1 kommentar:

  1. WOW!!! Vad läckert du är bara FÖRR COOL! ;P Vill uppleva samma äventyr flera gånger om!! Pussar

    SvaraRadera