torsdag 5 mars 2009

Sydney

Harbour bridge saklart!

Operahuset!

Fladdermoss i traden i maaassor i Sydneys botaniska tradgard!

Sydney tower med underbar utsikt. (ja jag var en riktigt turist har precis som man ska)




Blue mountains med Elin, Emilia och Jonna som jag traffat tidigare i Mooloolaba!




Harliga vattenfall!
















Kakaduor!














Underbart chokladcafe dar jag kopte nagra praliner och vi alla 4 delade pa en cheesecake och chokladtartbit! Mums!







Mer utsikt!















Jag med "the three sisters" bakom mig. vi gick aven dit och det var 900 trappsteg for att ta sig ner till marken, vi gick inte ner mer an kanske 50 men det rackte =P








Vi tog oss runt bland bergen med en dubbeldackare!















Vi besokte en liten by som jag inte kommer ihag vad den heter, med en sa vackert malad vagg!















Jag och Stepfi och Sophie fran mitt hostel var pa en haftig konstutstallning. Har ar ett rum med massa sma lampor i olika farfer, speglar pa vaggarna och vatten pa golvet, riktigt haftigt att va dar inne.










Ett UV ljusrum med prickar, ocksa lite udda konst.


















Aboriginer sitter lite har och var och vill salja CD skivor.
















Stephi o Sophie i botaniska tradgarden



















Manly beach (egentligen fore alla foton ovanfor). Har ar jag och Dave med nagra utsmyckade blommor.















Utgang i Manly! =)
























Party hos den har eng killen som av nan anledning ville mala sig bla, han skulle resa hem dagen efter. Han var visst dar lange och bodde och jobbade.





































Drickspel ar vanliga innnan man gar ut (detta skedde fore fotona ovan)








Nu (torsdag) ar jag i Nya Zeeland, det ar 19 grader och molnigt precis som svensk sommar. jamfort med aus ar det kallt. 12 timmar skillnad fran sverige, ni ar 12 h efter mig.
Kram pa er =)

1 kommentar:

  1. Jag har följt din blogg hela tiden! Verkligen jätte kul och se vad du har för dig där borta! Du har lyckats få en riktig fin solbrun hud:) Vad spännande allt är! Du verkar ha träffat många nya vänner! Kram på dig! (du längtar inte hem längre va?) Kram Emma

    SvaraRadera